Κατηγορίες & Βραβεία
Αναλυτικά οι κατηγορίες υποψηφιοτήτων στα βραβεία
1. Ηλεκτρονικό Εμπόριο & Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο διακρίνεται στον κλάδο που δραστηριοποιείται η εταιρεία, για την καινοτομία / πρωτοτυπία, τις προσφερόμενες ολοκληρωμένες υπηρεσίες, το μέγεθος αγοράς / πωλήσεων και την αναπτυξιακή προοπτική του.
Τα e-shops που θα βραβευτούν θα χωριστούν σε 2 υποκατηγορίες ανάλογα με τον ετήσιο μικτό τζίρο που σημείωσαν:
– Άνω των 5.000.000€
– Έως 5.000.000€
1.1 Best in Auto, Moto & Parts
1.2 Best in Beauty, Health & Pharma
1.3 Best in Books, Music & Entertainment
1.4 Best in B2B
1.5 Best in Electronics & Gadgets
1.6 Best in Fashion & Apparel
1.7 Best in Finance & Insurance
1.8 Best in Food & Beverages
1.9 Best in Home, Furniture and DIY
1.10 Best in Jewelry, Watches & Accessories
1.11 Best Marketplace for consumer products
1.12 Best in Sports, Fitness & Leisure
1.13 Best in Travel & Tourism
1.14 Best in Other Verticals/Industries
2. Πελατοκεντρικότητα & Διαδικασίες [Grand Winner]
Τα e-shops που θα βραβευτούν θα χωριστούν σε 2 υποκατηγορίες ανάλογα με τον ετήσιο μικτό τζίρο που σημείωσαν:
– Άνω των 5.000.000€
– Έως 5.000.000€
2.1 Best Response by an e-Business to Socio-Economic Changes & Shifting Consumer Needs
Ενέργειες, δράσεις και βελτιωτικές κινήσεις, οι οποίες κατάφεραν να ανταποκριθούν καλύτερα σε εξωγενείς παράγοντες και στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της εταιρείας.
2.2 Best Customer Experience
Ενέργειες, εργαλεία και πρακτικές που αφορούν στην αναβάθμιση της εμπειρίας του επισκέπτη τόσο κατά τη διάρκεια της πλοήγησής του στο ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. online chat, FAQs, χρόνος απόκρισης, κτλ.) όσο και μετά την ολοκλήρωση της αγοράς (π.χ. παράδοση προϊόντων, easy return process, κτλ.).
2.2.1 Best Customer Experience in e-Commerce
2.2.2 Best Customer Experience in e-Business
2.3 Best Use of eCommerce Personalization
Εξειδικευμένες υπηρεσίες των ηλεκτρονικών καταστημάτων (π.χ. προσαρμοσμένη landing page, product recommendations, έξυπνη μηχανή αναζήτησης, στοχευμένες προσφορές, κτλ.) που παρέχονται σε προσωπικό επίπεδο με βάση αγοραστικές συμπεριφορές και άλλα data.
2.4 Best Customer Retention and Churn Reduction
Ενέργειες που συνέβαλαν ώστε να μειωθεί το churn rate, ήτοι το ποσοστό των πελατών που σταμάτησαν να συναλλάσσονται με το ηλεκτρονικό κατάστημα.
2.5 Best Omnichannel Experience
Επιχείρηση που συνδυάζει αρμονικά το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν με το «παραδοσιακό» μοντέλο ανάπτυξης και αξιοποιεί τα ψηφιακά Μέσα και τεχνολογίες (π.χ. κινητό, Bluetooth) για τη διευκόλυνση της αγοραστικής διαδικασίας και τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη.
2.6 Best Operations & Back Office
Αξιοποίηση τεχνολογιών και συστημάτων στις βασικές λειτουργίες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος όπως διαχείριση αποθήκης, εξυπηρέτηση παραγγελιών των πελατών, συνεργασία με τους διανομείς και προμηθευτές, οικονομική διαχείριση και τιμολόγηση.
2.7 Best Last Mile Delivery
Πρακτικές, τεχνολογίες και καινοτομίες των e-shops που υποστηρίζουν πρακτικές logistics και last mile delivery προς όφελος των καταναλωτών.
3. Ψηφιακή Επικοινωνία & Marketing [Grand Winner]
Τα e-shops που θα βραβευτούν θα χωριστούν σε 2 υποκατηγορίες ανάλογα με τον ετήσιο μικτό τζίρο που σημείωσαν:
– Άνω των 5.000.000€
– Έως 5.000.000€
3.1 Best Overall Digital Marketing Strategy for an e-shop/e-business
Βέλτιστη πρακτική στο συνδυασμό δύο ή περισσότερων online καναλιών για την υλοποίηση μιας αποτελεσματικής συνολικής στρατηγικής, με στόχο την προώθηση και πώληση υπηρεσιών / αγαθών.
3.2 Best Use of Email & Marketing Automation for an e-shop/e-business
Βέλτιστη πρακτική στην εφαρμογή email & marketing automation τεχνικών για την επίτευξη στόχων όπως η αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων.
3.3 Best Use of SEO for an e-shop/e-business
Βραβεύεται η υποψηφιότητα η οποία αξιοποίησε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις δυνατότητες που προσφέρει το Search Engine Optimization και συνέβαλε στην επίτευξη μετρήσιμων στόχων, όπως το πλασάρισμα στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και η αύξηση των επισκέψεων μέσω του SEO.
3.4 Best Loyalty Initiative for an e-shop/e-business
Βέλτιστη πρακτική στην υλοποίηση ενός προγράμματος επιβράβευσης που ενισχύει το loyalty των πελατών, δημιουργεί ξεχωριστό δέσιμο μαζί τους και αυξάνει τις επαναλαμβανόμενες αγορές.
3.5 Best Use of Data Insights & Marketing Analytics for an e-shop/e-business
Καινοτόμες πρακτικές αξιοποίησης δεδομένων για την ανάλυση καταναλωτικών τάσεων και την κατηγοριοποίηση πελατών και αγοραστικών επισκέψεων.
3.6 Best in Conversion Rate Optimization
E-commerce sites και mobile apps, τα οποία κατάφεραν μέσω διαφόρων ενεργειών (π.χ. αλλαγές στο copy, το design, το navigation, το checkout, κτλ.) να βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία του χρήστη και να αυξήσουν το conversion rate τους.
4. Υπηρεσίες & Υποδομές Ηλεκτρονικού Επιχειρείν [Grand Winner]
Τα e-shops που θα βραβευτούν θα χωριστούν σε 2 υποκατηγορίες ανάλογα με τον ετήσιο μικτό τζίρο που σημείωσαν:
– Άνω των 5.000.000€
– Έως 5.000.000€
4.1 E-Commerce Platforms
Εργαλεία, περιβάλλοντα λογισμικού, πλατφόρμες και τεχνολογική υπεροχή για την ανάπτυξη εφαρμογών ηλεκτρονικού επιχειρείν, ηλεκτρονικών καταστημάτων, καθώς και λύσεις web content management.
4.2 Υπηρεσίες Συμβουλευτικής στο E-Commerce | ανά case study
Βέλτιστη πρακτική στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών συμβουλευτικής, Κάθε διαγωνιζόμενος καλείται -με ένα case study ανά υποψηφιότητα – να αναλύσει πώς βοήθησε τον πελάτη του να επενδύσει επιτυχώς στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο ή/και να αναπτυχθεί ταχύτερα (έρευνα αγοράς, σχεδιασμός, στρατηγική υλοποίηση, κτλ.).
4.3 Υπηρεσίες Logistics & Last Mile
Βραβεύονται πάροχοι υπηρεσιών logistics και last mile delivery, οι οποίοι προσφέρουν σχετικές υπηρεσίες με ποσοτικά αποτελέσματα αύξησης της αποδοτικότητας, μείωσης των εξόδων αποθήκευσης και διανομής, καθώς και αύξησης της αποδοχής/ικανοποίησης από τους τελικούς καταναλωτές/πελάτες.
4.4 Υπηρεσίες E-Banking, Fintech & Invoicing
Ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής για καταναλωτές, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, αξιοποιώντας και συνδυάζοντας όλα τα ψηφιακά Mέσα. Καινοτόμα συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών, όπως ψηφιακό πορτοφόλι, πληρωμές P2P, ανέπαφες συναλλαγές πληρωμών και προσωποποιημένα συστήματά στο κινητό.
4.5 Most Innovative New Services in eCommerce
Καινοτόμες εφαρμογές, εργαλεία και πλατφόρμες που θέτουν νέα δεδομένα στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και βελτιστοποιούν τις υποδομές και τη λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων (π.χ. ευέλικτοι τρόποι πληρωμής, ηλεκτρονική τιμολόγηση, διευκόλυνση διαδικασιών για τον πελάτη, αναβάθμιση της εμπειρίας αναζήτησης, κτλ.).
5. Καινοτομία & Experience Design [Grand Winner]
Τα e-shops που θα βραβευτούν θα χωριστούν σε 2 υποκατηγορίες ανάλογα με τον ετήσιο μικτό τζίρο που σημείωσαν:
– Άνω των 5.000.000€
– Έως 5.000.000€
5.1 Most Innovative Use of AI in eCommerce
Καινοτόμα αξιοποίηση του Artificial Intelligence που επιτρέπει στο e-shop να παρέχει βελτιωμένη εμπειρία στον επισκέπτη και να επιτύχει αύξηση στις πωλήσεις.
5.2 Best Responsive / Progressive Web Apps
Καινοτόμες εφαρμογές και πλατφόρμες που βελτιώνουν την εμπειρία του mobile χρήστη και ενθαρρύνουν τις συναλλαγές εμπορίου on-the-go.
5.3 Best User Interface
Icons, buttons, forms και άλλα design elements που όλα μαζί δημιουργούν ένα interface προσιτό, ομοιογενές και εύχρηστο, το οποίο καταφέρνει να μεταφράσει και να υπηρετήσει οπτικά τις ανάγκες ενός συνολικότερου user experience.
5.4 Best Design Aesthetics – Animation
Άρτια αισθητική και προσεγμένα micro-interactions που αναβαθμίζουν το interface, υποδεικνύουν διακριτικά στον επισκέπτη τα απαραίτητα actions, ενώ ταυτόχρονα συντελούν στο surprise & delight effect της συνολικής εμπειρίας.
5.5 Best Information Architecture
Οργανωμένη αρχιτεκτονική της πληροφορίας και άρτια δομή του περιεχομένου που εξασφαλίζουν στον επισκέπτη μια περιήγηση ξεκούραστη και κατανοητή.
5.6 Best Redesign – Relaunch (Website | e-shop | App)
Συνολικός ανασχεδιασμός που προσφέρει ένα περιβάλλον αισθητικά, λειτουργικά και τεχνολογικά ανώτερο, συντελεί στη βέλτιστη online αγοραστική εμπειρία των επισκεπτών, αλλά και στην εμφανή αύξηση των εμπορικών στόχων.
5.6.1 Redesign – Relaunch in e-Commerce
5.6.2 Redesign – Relaunch in e-Business
6. Στρατηγική & Ανάπτυξη [Grand Winner]
Τα e-shops που θα βραβευτούν θα χωριστούν σε 2 υποκατηγορίες ανάλογα με τον ετήσιο μικτό τζίρο που σημείωσαν:
– Άνω των 5.000.000€
– Έως 5.000.000€
6.1 Digital Transformation
Ολοκληρωμένη στρατηγική επιχειρηματικού μετασχηματισμού χάρη στη σωστή αξιοποίηση της τεχνολογίας.
6.2 Καινοτομία Ηλεκτρονικού Επιχειρείν
Καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα ή/και πρακτικές που «κάνουν τη διαφορά» στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν για την εταιρεία που τα αξιοποιεί.
6.3 The Most Effective Investment
Βραβεύεται η επένδυση στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο που έφερε αναλογικά τα πιο αποδοτικά αποτελέσματα σε τζίρους και κερδοφορία. Η απόδειξη της αποδοτικότητας γίνεται με ποσοτικά στοιχεία πωλήσεων, κόστους και κερδοφορίας.
6.4 Continuous Growth
E-commerce sites, business sites αλλά και mobile apps, τα οποία δεν έμειναν στάσιμα μέσα στη χρονιά που μας πέρασε, αλλά επένδυσαν στην περαιτέρω αναβάθμιση και εξέλιξή τους. Με μικρές βελτιωτικές κινήσεις που έκαναν τη διαφορά.
6.4.1 Continuous Growth in e-Commerce
6.4.2 Continuous Growth in e-Business
6.5 Best Sustainable Business
Βραβεύεται το e-shop / e-business που ενσωμάτωσε αποτελεσματικά βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές στο επιχειρηματικό του μοντέλο.
6.6 Expansion to New Industries
E-commerce sites, τα οποία διακρίθηκαν για την επιτυχημένη επέκτασή τους σε νέους κλάδους, εμπλουτίζοντας το «μενού» τους με νέα προϊόντα και ενότητες.
6.7 International e-Commerce
Επιτυχημένες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην εξωστρέφεια και την εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών εταιρειών μέσω του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και γενικά των ψηφιακών υπηρεσιών.
6.8 Effective in-house E-commerce Team
Βραβεύεται η εσωτερική ομάδα ή το τμήμα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος για το συνολικό αποτέλεσμα που έφερε, σε συνδυασμό με βέλτιστες πρακτικές που αξιοποίησε.
7. Distinction in E-commerce
Τα μικρότερα σε όγκο συναλλαγών αλλά καινοτόμα ηλεκτρονικά καταστήματα, μπορούν να διεκδικήσουν τη δική τους διάκριση. Στα Distinction in e-Commerce μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα τα ηλεκτρονικά καταστήματα με ετήσιες πωλήσεις < 1.000.000€, στις κατηγορίες:
7.1 Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Υπηρεσίες
7.2 Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Προϊόντα
7.3 Startups που δραστηριοποιούνται στο e-Commerce / eBusiness
Οι Μεγάλες Διακρίσεις
Platinum E-shop of the Year
Το βραβείο θα απονεμηθεί στο e-shop με ετήσιο μικτό τζίρο άνω των 5.000.000€ (για την περίοδο 07/10/2023 με 06/10/2024), το οποίο θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, σε όλες τις ενότητες. Συγκεκριμένα, κάθε βραβείο θα λάβει τους εξής πόντους: το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.
Gold E-shop of the Year
Το βραβείο θα απονεμηθεί στο e-shop με ετήσιο μικτό τζίρο (για την περίοδο 07/10/2023 με 06/10/2024) που δεν ξεπερνά τα 5.000.000€, το οποίο θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, σε όλες τις ενότητες. Συγκεκριμένα, κάθε βραβείο θα λάβει τους εξής πόντους: το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.
E-business of the Year
Το βραβείο θα απονεμηθεί στην επιχείρηση που δεν διαθέτει καλάθι αγορών (για παράδειγμα, τράπεζες, ασφαλιστικά προϊόντα και εταιρίες τηλεπικοινωνιών), η οποία θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, σε όλες τις ενότητες. Συγκεκριμένα, κάθε βραβείο θα λάβει τους εξής πόντους: το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.
E-commerce Agency of the Year
Το βραβείο θα απονεμηθεί στο agency που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους με υποψηφιότητες που αφορούσαν αποκλειστικά σε e-shops (ήτοι ηλεκτρονικά καταστήματα με καλάθι αγορών). Συγκεκριμένα, κάθε βραβείο θα λάβει τους εξής πόντους: το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.
E-business Agency of the Year
Το βραβείο θα απονεμηθεί στο agency που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους με υποψηφιότητες που αφορούσαν αποκλειστικά σε επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν καλάθι αγορών. Συγκεκριμένα, κάθε βραβείο θα λάβει τους εξής πόντους: το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.
Grand Winners
Grand Winner “Πελατοκεντρικότητα & Διαδικασίες”
Το βραβείο θα απονεμηθεί στον διαγωνιζόμενο (μπορεί να είναι e-shop, e-business ή agency), ο οποίος θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, στο σύνολο των κατηγοριών, στην ενότητα 2.
Grand Winner “Ψηφιακή Επικοινωνία & Marketing”
Το βραβείο θα απονεμηθεί στον διαγωνιζόμενο (μπορεί να είναι e-shop, e-business ή agency), ο οποίος θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, στο σύνολο των κατηγοριών, στην ενότητα 3.
Grand Winner “Υπηρεσίες & Υποδομές Ηλεκτρονικού Επιχειρείν”
Το βραβείο θα απονεμηθεί στον διαγωνιζόμενο (μπορεί να είναι e-shop, e-business ή agency), ο οποίος θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, στο σύνολο των κατηγοριών, στην ενότητα 4.
Grand Winner “Καινοτομία & Experience Design”
Το βραβείο θα απονεμηθεί στον διαγωνιζόμενο (μπορεί να είναι e-shop, e-business ή agency), ο οποίος θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, στο σύνολο των κατηγοριών, στην ενότητα 5.
Grand Winner “Στρατηγική & Ανάπτυξη”
Το βραβείο θα απονεμηθεί στον διαγωνιζόμενο (μπορεί να είναι e-shop, e-business ή agency), ο οποίος θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, στο σύνολο των κατηγοριών, στην ενότητα 6.