Submit your Entries Until 12/09/2025 & Save 9%

Κατηγορίες & Βραβεία

Αναλυτικά οι κατηγορίες υποψηφιοτήτων στα βραβεία

1. Best of Industries [Grand Winner]

E-Shops & E-Businesses τα οποία διακρίνονται στον κλάδο που δραστηριοποιούνται για την καινοτομία / πρωτοτυπία, τις προσφερόμενες ολοκληρωμένες υπηρεσίες, το μέγεθος αγοράς / πωλήσεων και την αναπτυξιακή προοπτική τους.

1.1 Best in Auto, Moto & Parts
1.2 Best in Beauty, Health & Pharma
1.3 Best in Books, Music & Entertainment
1.4 Best in B2B
1.5 Best in Electronics & Gadgets
1.6 Best in Fashion & Apparel
1.7 Best in Finance & Insurance
1.8 Best in Food & Beverages
1.9 Best in Home, Furniture and DIY
1.10 Best in Jewelry, Watches & Accessories
1.11 Best Marketplace for consumer products
1.12 Best in Sports, Fitness & Leisure
1.13 Best in Travel & Tourism
1.14 Best in Other Verticals / Industries

2. Πελατοκεντρικότητα & Διαδικασίες [Grand Winner]

2.1 Best Response by an e-Business to Socio-Economic Changes & Shifting Consumer Needs
Ενέργειες, δράσεις και βελτιωτικές κινήσεις, οι οποίες κατάφεραν να ανταποκριθούν καλύτερα σε εξωγενείς παράγοντες και στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της εταιρείας.

2.2 Best Customer Experience
Ενέργειες, εργαλεία και πρακτικές που αφορούν στην αναβάθμιση της εμπειρίας του επισκέπτη τόσο κατά τη διάρκεια της πλοήγησής του στο ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. online chat, FAQs, χρόνος απόκρισης, κτλ.) όσο και μετά την ολοκλήρωση της αγοράς (π.χ. παράδοση προϊόντων, easy return process, κτλ.).

2.2.1 Best Customer Experience in e-Commerce
2.2.2 Best Customer Experience in e-Business

2.3 Best Use of eCommerce Personalization
Εξειδικευμένες υπηρεσίες των ηλεκτρονικών καταστημάτων (π.χ. προσαρμοσμένη landing page, product recommendations, έξυπνη μηχανή αναζήτησης, στοχευμένες προσφορές, κτλ.) που παρέχονται σε προσωπικό επίπεδο με βάση αγοραστικές συμπεριφορές και άλλα data.

2.4 Best Customer Retention and Churn Reduction
Ενέργειες που συνέβαλαν ώστε να μειωθεί το churn rate, ήτοι το ποσοστό των πελατών που σταμάτησαν να συναλλάσσονται με το ηλεκτρονικό κατάστημα.

2.5 Best Omnichannel Experience
Επιχείρηση που συνδυάζει αρμονικά το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν με το «παραδοσιακό» μοντέλο ανάπτυξης και αξιοποιεί τα ψηφιακά Μέσα και τεχνολογίες (π.χ. κινητό, Bluetooth) για τη διευκόλυνση της αγοραστικής διαδικασίας και τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη.

2.6 Best Operations & Back Office
Αξιοποίηση τεχνολογιών και συστημάτων στις βασικές λειτουργίες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος όπως διαχείριση αποθήκης, εξυπηρέτηση παραγγελιών των πελατών, συνεργασία με τους διανομείς και προμηθευτές, οικονομική διαχείριση και τιμολόγηση.

2.7 Best Last Mile Delivery
Πρακτικές, τεχνολογίες και καινοτομίες των e-shops που υποστηρίζουν πρακτικές logistics και last mile delivery προς όφελος των καταναλωτών.

2.8 Best AI-Powered Customer Support Experience [NEW]
Καινοτόμες πρακτικές που αξιοποιούν το AI για να προσφέρουν κορυφαία εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών. Από AI-powered chatbots και virtual assistants έως hybrid μοντέλα ανθρώπινης και AI υποστήριξης που ενισχύουν την ικανοποίηση και το loyalty των πελατών.

3. Ψηφιακή Επικοινωνία & Marketing [Grand Winner]

3.1 Best Overall Digital Marketing Strategy for an e-shop/e-business
Βέλτιστη πρακτική στο συνδυασμό δύο ή περισσότερων online καναλιών για την υλοποίηση μιας αποτελεσματικής συνολικής στρατηγικής, με στόχο την προώθηση και πώληση υπηρεσιών / αγαθών.

3.2 Best Use of Email & Marketing Automation for an e-shop/e-business
Βέλτιστη πρακτική στην εφαρμογή email & marketing automation τεχνικών για την επίτευξη στόχων όπως η αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων.

3.3 Best Use of SEO for an e-shop/e-business
Βραβεύεται η υποψηφιότητα η οποία αξιοποίησε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις δυνατότητες που προσφέρει το Search Engine Optimization και συνέβαλε στην επίτευξη μετρήσιμων στόχων, όπως το πλασάρισμα στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και η αύξηση των επισκέψεων μέσω του SEO.

3.4 Best Loyalty Initiative for an e-shop/e-business
Βέλτιστη πρακτική στην υλοποίηση ενός προγράμματος επιβράβευσης που ενισχύει το loyalty των πελατών, δημιουργεί ξεχωριστό δέσιμο μαζί τους και αυξάνει τις επαναλαμβανόμενες αγορές.

3.5 Best Use of Data Insights & Marketing Analytics for an e-shop/e-business
Καινοτόμες πρακτικές αξιοποίησης δεδομένων για την ανάλυση καταναλωτικών τάσεων και την κατηγοριοποίηση πελατών και αγοραστικών επισκέψεων.

3.6 Best in Conversion Rate Optimization
E-commerce sites και mobile apps, τα οποία κατάφεραν μέσω διαφόρων ενεργειών (π.χ. αλλαγές στο copy, το design, το navigation, το checkout, κτλ.) να βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία του χρήστη και να αυξήσουν το conversion rate τους.

3.7 Best Use of Social Commerce [NEW]
Βραβεύεται η βέλτιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει το Social Commerce για την αύξηση των πωλήσεων και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

4. Υπηρεσίες & Υποδομές Ηλεκτρονικού Επιχειρείν [Grand Winner]

4.1 E-Commerce Platforms
Βραβεύονται πλατφόρμες, περιβάλλοντα λογισμικού και ολοκληρωμένες λύσεις web content & commerce management που συμβάλλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη ηλεκτρονικών καταστημάτων και εφαρμογών ηλεκτρονικού επιχειρείν. Η αξιολόγηση βασίζεται στη συνολική αξία που προσφέρει η πλατφόρμα στους πελάτες της (λειτουργικότητα, τεχνολογία, ευχρηστία, εμπορική απόδοση). Κάθε εταιρεία μπορεί να συμμετάσχει με μία υποψηφιότητα.

4.2 Υπηρεσίες Συμβουλευτικής στο E-Commerce | ανά case study
Βέλτιστη πρακτική στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών συμβουλευτικής, Κάθε διαγωνιζόμενος καλείται -με ένα case study ανά υποψηφιότητα – να αναλύσει πώς βοήθησε τον πελάτη του να επενδύσει επιτυχώς στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο ή/και να αναπτυχθεί ταχύτερα (έρευνα αγοράς, σχεδιασμός, στρατηγική υλοποίηση, κτλ.).

4.3 Υπηρεσίες Logistics & Last Mile
Βραβεύονται πάροχοι υπηρεσιών logistics και last mile delivery, οι οποίοι προσφέρουν σχετικές υπηρεσίες με ποσοτικά αποτελέσματα αύξησης της αποδοτικότητας, μείωσης των εξόδων αποθήκευσης και διανομής, καθώς και αύξησης της αποδοχής/ικανοποίησης από τους τελικούς καταναλωτές/πελάτες.

4.4 Υπηρεσίες E-Banking, Fintech & Invoicing
Ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής για καταναλωτές, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, αξιοποιώντας και συνδυάζοντας όλα τα ψηφιακά Mέσα. Καινοτόμα συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών, όπως ψηφιακό πορτοφόλι, πληρωμές P2P, ανέπαφες συναλλαγές πληρωμών και προσωποποιημένα συστήματά στο κινητό.

4.5 Most Innovative New Services in eCommerce
Καινοτόμες εφαρμογές, εργαλεία και πλατφόρμες που θέτουν νέα δεδομένα στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και βελτιστοποιούν τις υποδομές και τη λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων (π.χ. ευέλικτοι τρόποι πληρωμής, ηλεκτρονική τιμολόγηση, διευκόλυνση διαδικασιών για τον πελάτη, αναβάθμιση της εμπειρίας αναζήτησης, κτλ.).

4.6 Best Marketplace Growth Strategy [NEW]
Βραβεύεται η πιο επιτυχημένη στρατηγική ανάπτυξης marketplace, είτε αφορά την προσέλκυση και ενεργοποίηση νέων συνεργατών/πωλητών, είτε την αύξηση του Gross Merchandise Value, είτε τη δημιουργία νέων revenue streams. Αναδεικνύουμε marketplace πρωτοβουλίες που οδηγούν σε επιχειρηματική ανάπτυξη και ενισχυμένο customer value proposition.

5. Καινοτομία & Experience Design [Grand Winner]

5.1 Most Innovative Use of AI in eCommerce
Καινοτόμα αξιοποίηση του Artificial Intelligence που ενισχύει την απόδοση και τις λειτουργίες του e-commerce σε ό,τι αφορά στάδια του business lifecycle όπως personalization, search , recommendations, pricing, CRM, operations, logistics.

5.2 Best Use of Generative AI in e-Commerce [NEW]
Βραβεύεται η καλύτερη χρήση Generative AI για την αναβάθμιση του περιεχομένου και της αγοραστικής εμπειρίας στο e-commerce. Από AI-generated περιγραφές προϊόντων και εικόνες έως AI-powered visual merchandising και conversational commerce bots, η κατηγορία αναδεικνύει τις πιο δημιουργικές και αποτελεσματικές εφαρμογές Generative AI στο σύγχρονο ηλεκτρονικό εμπόριο.

5.3 Best Responsive / Progressive Web Apps
Καινοτόμες εφαρμογές και πλατφόρμες που βελτιώνουν την εμπειρία του mobile χρήστη και ενθαρρύνουν τις συναλλαγές εμπορίου on-the-go.

5.4 Best User Interface
Icons, buttons, forms και άλλα design elements που όλα μαζί δημιουργούν ένα interface προσιτό, ομοιογενές και εύχρηστο, το οποίο καταφέρνει να μεταφράσει και να υπηρετήσει οπτικά τις ανάγκες ενός συνολικότερου user experience.

5.5 Best Design Aesthetics – Animation
Άρτια αισθητική και προσεγμένα micro-interactions που αναβαθμίζουν το interface, υποδεικνύουν διακριτικά στον επισκέπτη τα απαραίτητα actions, ενώ ταυτόχρονα συντελούν στο surprise & delight effect της συνολικής εμπειρίας.

5.6 Best Information Architecture
Οργανωμένη αρχιτεκτονική της πληροφορίας και άρτια δομή του περιεχομένου που εξασφαλίζουν στον επισκέπτη μια περιήγηση ξεκούραστη και κατανοητή.

5.7 Best Redesign – Relaunch (Website | e-shop | App)
Συνολικός ανασχεδιασμός που προσφέρει ένα περιβάλλον αισθητικά, λειτουργικά και τεχνολογικά ανώτερο, συντελεί στη βέλτιστη online αγοραστική εμπειρία των επισκεπτών, αλλά και στην εμφανή αύξηση των εμπορικών στόχων.

5.7.1 Redesign – Relaunch in e-Commerce
5.7.2 Redesign – Relaunch in e-Business

6. Στρατηγική & Ανάπτυξη [Grand Winner]

6.1 Digital Transformation
Ολοκληρωμένη στρατηγική επιχειρηματικού μετασχηματισμού χάρη στη σωστή αξιοποίηση της τεχνολογίας.

6.2 Καινοτομία Ηλεκτρονικού Επιχειρείν
Καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα ή/και πρακτικές που «κάνουν τη διαφορά» στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν για την εταιρεία που τα αξιοποιεί.

6.3 Best Combination of Digital and Physical Channels [NEW]
Βραβεύεται η στρατηγική που συνδύασε αποτελεσματικά φυσικά και ψηφιακά κανάλια, προσφέροντας μια ενιαία, απρόσκοπτη εμπειρία στον πελάτη και αυξάνοντας τα έσοδα της επιχείρησης.

6.4 Best Use of CTV in Business Growth [NEW]
Βραβεύεται η βέλτιστη αξιοποίηση της Connected TV (CTV) ως μέσου στρατηγικής ανάπτυξης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Αναδεικνύονται καμπάνιες που αξιοποίησαν τη CTV για την ενίσχυση των πωλήσεων και τη σύνδεση του brand με τον καταναλωτή.

6.5 The Most Effective Investment
Βραβεύεται η επένδυση στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο που έφερε αναλογικά τα πιο αποδοτικά αποτελέσματα σε τζίρους και κερδοφορία. Η απόδειξη της αποδοτικότητας γίνεται με ποσοτικά στοιχεία πωλήσεων, κόστους και κερδοφορίας.

6.6 Continuous Growth
E-commerce sites, business sites αλλά και mobile apps, τα οποία δεν έμειναν στάσιμα μέσα στη χρονιά που μας πέρασε, αλλά επένδυσαν στην περαιτέρω αναβάθμιση και εξέλιξή τους. Με μικρές βελτιωτικές κινήσεις που έκαναν τη διαφορά.

6.6.1 Continuous Growth in e-Commerce
6.6.2 Continuous Growth in e-Business

6.7 International e-Commerce
Επιτυχημένες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην εξωστρέφεια και την εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών εταιρειών μέσω του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και γενικά των ψηφιακών υπηρεσιών.

6.8 Effective in-house E-commerce Team
Βραβεύεται η εσωτερική ομάδα ή το τμήμα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος για το συνολικό αποτέλεσμα που έφερε, σε συνδυασμό με βέλτιστες πρακτικές που αξιοποίησε.

7. Distinction in E-commerce

Τα μικρότερα σε όγκο συναλλαγών αλλά καινοτόμα ηλεκτρονικά καταστήματα, μπορούν να διεκδικήσουν τη δική τους διάκριση. Στα Distinction in e-Commerce μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα τα ηλεκτρονικά καταστήματα με ετήσιες πωλήσεις < 1.000.000€, στις κατηγορίες:

7.1 Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Υπηρεσίες
7.2 Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Προϊόντα
7.3 Startups που δραστηριοποιούνται στο e-Commerce / eBusiness

Οι Μεγάλες Διακρίσεις

Platinum E-shop of the Year: Απονέμεται στο e-shop με ετήσιο μικτό τζίρο άνω των 5.000.000€ (για την περίοδο 07/10/2024 με 06/10/2025), το οποίο θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, σε όλες τις ενότητες. Η βαθμολογία υπολογίζεται ως εξής: το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.

Gold E-shop of the Year: Απονέμεται στο e-shop με ετήσιο μικτό τζίρο που δεν ξεπερνά τα 5.000.000€ (για την περίοδο 07/10/2024 με 06/10/2025), το οποίο θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, σε όλες τις ενότητες. Η βαθμολογία υπολογίζεται ως εξής: το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.

E-Business of the Year: Απονέμεται στην επιχείρηση χωρίς καλάθι αγορών, η οποία θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, σε όλες τις επιμέρους ενότητες. Παραδείγματα τέτοιων επιχειρήσεων περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες και παρόχους τηλεπικοινωνιών και ενέργειας. Η βαθμολογία υπολογίζεται ως εξής: το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.

E-Commerce Agency of the Year: Απονέμεται στο agency που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους από υποψηφιότητες που αφορούν αποκλειστικά σε e-shops – δηλαδή ηλεκτρονικά καταστήματα με δυνατότητα απευθείας online αγορών (καλάθι αγορών). Η βαθμολογία υπολογίζεται ως εξής: το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.

E-Business Agency of the Year: Απονέμεται στο agency που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους από υποψηφιότητες που αφορούν αποκλειστικά σε επιχειρήσεις χωρίς καλάθι αγορών. Η βαθμολογία υπολογίζεται ως εξής: το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.

Grand Winners

Grand Winner “Best of Industries”: Απονέμεται στον διαγωνιζόμενο (agency), ο οποίος θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, στο σύνολο των κατηγοριών, στην ενότητα 1.

Grand Winner “Πελατοκεντρικότητα & Διαδικασίες”: Απονέμεται στον διαγωνιζόμενο (e-shop, e-business ή agency), ο οποίος θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, στο σύνολο των κατηγοριών, στην ενότητα 2.

Grand Winner “Ψηφιακή Επικοινωνία & Marketing”: Απονέμεται στον διαγωνιζόμενο (e-shop, e-business ή agency), ο οποίος θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, στο σύνολο των κατηγοριών, στην ενότητα 3.

Grand Winner “Υπηρεσίες & Υποδομές Ηλεκτρονικού Επιχειρείν”: Απονέμεται στον διαγωνιζόμενο (e-shop, e-business ή agency), ο οποίος θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, στο σύνολο των κατηγοριών, στην ενότητα 4.

Grand Winner “Καινοτομία & Experience Design”: Απονέμεται στον διαγωνιζόμενο (e-shop, e-business ή agency), ο οποίος θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, στο σύνολο των κατηγοριών, στην ενότητα 5.

Grand Winner “Στρατηγική & Ανάπτυξη”: Απονέμεται στον διαγωνιζόμενο (e-shop, e-business ή agency), ο οποίος θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, στο σύνολο των κατηγοριών, στην ενότητα 6. Κάθε Κορυφαίο Βραβείο απονέμεται σε μία εταιρεία. Σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσότερων εταιρειών, το Κορυφαίο Bραβείο απονέμεται στην εταιρεία που συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο αριθμό Gold βραβείων. Σε περίπτωση που υπάρχει ισοβαθμία και στα Gold βραβεία, τότε το Κορυφαίο κατακτά η εταιρεία που συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο αριθμό Silver βραβείων επιπρόσθετα των Gold .”

Σημείωση 1: Η Επιτροπή Αξιολόγησης, με την σύμφωνη γνώμη του/της Προέδρου διατηρεί το δικαίωμα να μην απονείμει κάποιο ή το σύνολο των προαναφερόμενων βραβείων.

Σημείωση 2: Η Επιτροπή Αξιολόγησης, με την σύμφωνη γνώμη του/της Προέδρου, διατηρεί το δικαίωμα, μετά την υποβολή των υποψηφιοτήτων, να συγχωνεύσει ή να ακυρώσει κατηγορίες, καθώς και να μεταφέρει υποψηφιότητες σε διαφορετική κατηγορία. Σημειώνεται ότι για την πιο αξιοκρατική αξιολόγηση των υποψηφίων, μπορεί να δημιουργηθούν υποκατηγορίες εφόσον σε μια κατηγορία υπάρχει ένας κρίσιμος αριθμός υποψηφιοτήτων. Στις υποκατηγορίες εντάσσονται υποψηφιότητες που μπορούν να ομαδοποιηθούν με βάση κάποιο κριτήριο (ενδεικτικά budget έργου, επιφάνεια κ.ό.κ.)